LegrugokLegrugok
Legrugok Mi a legrugok és hol alkalmazható
Légrugók technikai támogatása, gondozása
Importőr : AEROPIK
Modell : CITROEN C 4
Original part number : F307512401
  Elérhető
136.53 €
Importőr : AEROPIK
Modell : BMW
Original part number : 37121094613
  Elérhető
83.61 €
Importőr : AEROPIK
Modell : BMW
Original part number : 37121094614
  Elérhető
83.61 €
Importőr : AEROPIK
Modell :
Original part number : A-2153
  Elérhető
194.73 €
Importőr : AEROPIK
Modell : Mercedes
Original part number : A 639 328 01 01
  Elérhető
104.78 €
Importőr : AEROPIK
Modell : Mercedes
Original part number : A 638 328 06 01
  Elérhető
104.78 €
Importőr : AEROPIK
Modell : FORD
Original part number : A-2105
  Elérhető
200.03 €
Importőr : AEROPIK
Modell : Land Rover Discovery 2
Original part number : RKB101200
  Elérhető
156.63 €
Importőr : AEROPIK
Modell :
Original part number : 670100715
  Elérhető
284.69 €
Importőr : AEROPIK
Modell : Saab 9-7x
Original part number : A-2610
  Elérhető
178.86 €
Importőr : AEROPIK
Modell : CITROEN C 4
Original part number : A-2939
  Elérhető
157.69 €
Producer : Arnott
Modell :
Original part number : A-2174
  Elérhető
316.44 €

A legkeresettebb márkák

LÉGRUGÓK

LÉGRUGÓK

A Légrugók egy gumiballon, általában 6,5-7 bar nyomású sűrített levegővel töltött gömb. A Légrugóban lévő abroncs többrétegű, de így is kellően rugalmas. A modern prémium osztályú, vagy úgynevezett high class autók gyártásában a Légrugó felfüggesztésben való elhelyezése kézzelfogható előnyt jelent biztonságban, kényelemben és jó vezethetőségben. A Légrugók lengéscsillapítókra vannak felszerelve, teljesen helyettesítve az úgynevezett MacPherson rugóstag rugóit, amelyet az autó elejére terveztek. Így az újonnan megalkotott első légrugózás két lengéscsillapítót és két Légrugókot tartalmaz. Sűrített levegővel dolgoznak, innen ered a nevük is. A Légrugókban a nyomás változtatható, így változtatható a hasmagasság, vagy az autó ún. hasmagassága, a tényleges magasság. A Légrugók, mint az általános légrugózás alkatrésze, sokkal nagyobb teherbírást képesek elviselni, mint egy rugó, így sokkal megbízhatóbb.

A Légrugók nagyobb kényelmet biztosítanak az egyenetlen felületeken történő vezetés során, mivel sokszorosabban szívják fel azokat. egész rész. Ily módon a csere költséges, és néha lehetetlen a tulajdonosok számára, különösen a régebbi autók esetében. Emiatt a Légrugók, mint önálló cserealkatrész iránti kereslet egyre több autóalkatrész-gyártót kényszerít arra, hogy ezeket kínálja az autópiacon. Sok közülük eredeti berendezés gyártó. Ez azt jelenti, hogy a Légrugók ugyanazokon a gyártósorokon készülnek, és minőségük nem rosszabb, mint az eredeti telepítésnél. Nagyon gyakran az általunk kínált légrugók pontosan ugyanazok a légzsákok, mint az autón lévők, bár szinte minden autóhoz vannak alternatív Légrugók, amelyeket Continental, Dunlop és mások gyártanak. A márkás légrugók mindig drágábbak, de ez nem mindig jelenti azt, hogy jobb a minőségük. A Légrugók kialakult eredeti kialakítása az idők során jobb minőségűnek bizonyult. A legnagyobb előny azonban a sokszoros alacsony ár. A hivatalos szervizben általában csak egy alkatrész áráért az autó mind a 4 légzsákját ki lehetett cserélni. Az Aeropik.hu minőségi légzsákok széles választékát kínálja minden gyárilag gyártott légrugós autóhoz és SUV-hoz.

LÉGRUGÓK TECHNIKAI TÁMOGATÁSA, GONDOZÁSA

A Légrugók jó állapotban tartása kiemelten fontos a teljes légrugós rendszer működőképessége szempontjából. Attól függően, hogy melyik régióban és milyen útfelületeken közlekedik a leggyakrabban, a Légrugók gumialkatrészei leginkább ki vannak téve az öregedésnek, de a téli körülmények között felhalmozódó szennyeződések, homok és só miatti idő előtti kopásnak is. Idővel az ilyen fedések a csiszolópapírhoz hasonló érdes felületet hoznak létre. A Légrugók mozgása miatt nagyon gyakran a gumi részeiben magának a guminak a túlmelegedésének feltételei teremtődnek meg. Ez a kopási folyamat közvetlenül függ annak az anyagnak a túlmelegedési ciklusaitól, amelyből maguk a Légrugók készülnek, mivel a koptató felületek dörzsölődnek. Idővel számos vízszintes mikrorepedés keletkezik a Légrugók mozgatható részén, ahol a leginkább ki vannak téve a túlmelegedésnek. Az ilyen típusú problémákra jellemző, hogy az elején minimális légveszteséggel indul, amit úgy talál meg, hogy reggel az autót az egyik oldalára dőlve találja meg. A Légrugók gumianyagának előrehaladott roncsolása tovább súlyosbítja a problémát, különösen mozgás közben, amikor a Légrugók mozognak. A mikrorepedések is gyakrabban nyílnak és záródnak, és sokkal nagyobb a levegőveszteség, és lehetetlenné válik a légkompresszor kompenzálása. Az időben történő hibaelhárítás szemrevételezéssel, valamint a légzsák gumi részeinek gondozásával is jár. Csak percekig tart, évente legalább kétszer. Legjobb a télit nyári gumikkal cserélni és fordítva, mert akkor megemelkedik az autó és akkor lehet a legkönnyebben eljutni a Légrugókhoz. A Légrugók munkaterületének felületéről, valamint a Légrugók felfekvő lengéscsillapítók fém alapjáról a réteges csiszolóanyagot kéziszerszámokkal vagy fa spatulával óvatosan le kell kaparni. Autómosó használatakor is kívánatos az autó felemelése. A lehető legmagasabb szinten és a vízsugár segítségével alaposan lemosni a rárakódott port és homokot a Légrugók legalsó részén, ahol a munkaterület érintkezik a lengéscsillapítóval. Mindez többszörösére növeli a Légrugók élettartamát, amivel idővel jelentős költségeket takarít meg. Az Aeropik.hu e-shopjában mindent megtalál, amire szüksége van autója légrugós rendszerének karbantartásához. Minden Légrugók jól bevált minőség.