Légrugózás – fajták és előnyök (I. rész)

Légrugózás – fajták és előnyök (I. rész)

Mi az a légrugózás?

Mi az a légrugózás?

Ma már egyre több autót gyártanak úgynevezett légrugós felfüggesztéssel, felváltva a mostanában népszerű klasszikus rugókat. Az autó stabilitása vezetés közben az ilyen típusú lengéscsillapítóknak köszönhető, amelyek a sűrített levegőtől függenek.

A rugók helyén légzsákok vannak, amelyeket egy kompresszor tölt meg levegővel, amely áthalad a párásítón és felfújja a párnákat az autó szintbe állításához szükséges térfogatra.

A légrugózás nagy előnyt jelent a vezetési kényelem növelésében és az optimális hasmagasság fenntartásában változtatás nélkül, lehetővé téve a jármű ritmikus mozgását, függetlenül a terheléstől. Ha az autó nehéz, a hátsó része nem támaszkodik a talajra, és az eleje nem emelkedik túl magasra; itt jön a légrugózás szerepe, a kompresszor a szükséges levegőmennyiséget juttatja a párnákba, és az autó átigazításra kerül.

A légrugózás előnyei


Számos előnnyel jár az autó légrugós készleteinek kiválasztása a hagyományos rugórendszerekkel szemben, például:

• A jármű jobb kezelhetősége, mivel a párnák különböző nyomási szintekhez állíthatók.

• Szélesebb terhelés beállítási tartomány

• Egyszerű felfüggesztés testreszabása és módosítása.

• Személyes választástól függően a járművek különböző keménységi és simasági szintekhez, valamint az autó magasságához állíthatók.

• Javítja a gumiabroncsok hasznos élettartamát.

A kombi modelleknél például a légrugózás nagy kényelmet jelent. Manapság egyre több, a leggazdaságosabb osztályba tartozó autót is gyártanak légrugós rendszerrel, az olyan csúcskategóriás autóknál pedig, mint az Audi, Mercedes, BMW, Bentley, Jaguar, Porsche, Volkswagen stb., elengedhetetlen extra. .

Főleg a kényelem érdekében használatos utazás közben vagy teherautókban, ahol nagy különbség van az alap és a megengedett legnagyobb terhelés között.

Hogyan szabályozható a légrugózás?


Tartalmaz egy légtároló zsákot, testszint-érzékelőt és hőmérséklet- és hűtésérzékelőt, nedvességmegtartó funkcióval rendelkező kompresszort, vezérlőszelepdobozt és mágnesszelepeket. A kompresszor feladata, hogy levegőt szívjon be a légkörből, hogy átengedje a nedvességfogadón és felfújja a ballont (párnát) 5-10 liter térfogattal, körülbelül 20-23 bar nyomáson.

A jármű optimális és egyenletes működése, függetlenül a terheléstől, a légrugózás előnye az elektronikus vezérlőegységen keresztül a szeleptömbbel; Egy légkamra további levegőt szállít, hogy fenntartsa a távolságot az érzékelőket követő kerék közepétől a szelepblokkig.

Folytatódik a folytatás...