A légrugós kompresszor meghibásodásának tünetei

A légrugós kompresszor meghibásodásának tünetei

Mi az a légrugós kompresszor?

Mi az a légrugós kompresszor?

Ha egy légrugós rendszert nézünk, az ECU-t (Electronic Control Unit) gyakran a rendszer agyának tekintik. Ezt a gondolatmenetet követve a kompresszor tekinthető a rendszer dobogó szívének. Bár a kompresszor nem működik folyamatosan, amikor már nem működik megfelelően, a rendszer meghibásodik, és végül leáll. Ez a kompresszort a légrugós rendszer létfontosságú elemévé teszi!

A kompresszor biztosítja a nyomást a légrugós rendszerben, és egy elektromos motorból áll, amely a henger dugattyúját egy csatlakozó tengelyen keresztül hajtja meg. A beszívott levegőt a dugattyú mozgása összenyomja. A szelepblokk ezután ezt a sűrített levegőt a légcsatornákon keresztül a légzsákokhoz vagy a nyomástartályhoz küldi. A kompresszort az ECU által vezérelt relé kapcsolja be és ki.

A kompresszor tartalmaz egy dehidratáló/szűrő elemet is, amely felszívja a nedvességet. A nedvesség átmenetileg tárolódik, és a kompresszor hője miatt elpárolog. A vízgőz ezután visszakerül a szabadba. Általában a kompresszor ezen alkatrésze nem igényel karbantartást.

A legtöbb kompresszort csak rövid távú nyomásnövelésre tervezték. Ha a hőmérséklet 120 Celsius fok fölé emelkedik, több ilyen ciklus után a kompresszor végül megsérül. Ez az eset áll fenn például akkor, ha a kompresszor túl gyakran vagy folyamatosan működik a rendszer levegőszivárgása miatt.

Gyakran van egy külső nyomástartály a rendszer nyomásának leghatékonyabb szabályozására, ezáltal csökkentve a kompresszor aktiválásának idejét.

Bár optikailag a legtöbb kompresszor ugyanúgy néz ki, sok belső különbség van a kompresszorgyártók különböző kínálata között.

A légrugós kompresszorok egyik fő gyártója a WABCO és az AMK. Mindkét gyártó nagy múltú, világhírű német cég. Mindkét típusú légzsákkompresszort eredeti beépítésre gyártják a MERCEDES, BMW, AUDI és mások gyárai számára. Mi, az Aeropik.bg-nél, örömünkre szolgál, hogy 2013 óta az AMK forgalmazói lehetünk. Ez azt jelenti, hogy mindkét általunk kínált légzsákkompresszor márka eredeti a modellekhez, és az autóba beépítve ugyanaz. Ön, vásárlóink, kihasználhatja a lényegesen alacsonyabb árakat, mert az ilyen típusú légzsákkompresszorok közvetlenül a gyártótól érkeznek - hozzánk, anélkül, hogy átmennénk a MERCEDES-en, BMW-n vagy AUDI-on, ahol általában 3-4-szeresére duzzadnak az áraik csak azért, mert eredeti számukkal ellátva.

Lehetséges sérülés a légrugós kompresszorban

A kompresszor hibája szinte mindig a légrugós rendszer egy másik részének károsodásának a következménye. Ezért javasoljuk, hogy a kompresszor cseréje után a teljes légrugós rendszert ellenőrizze az alkatrészek szivárgásának és tömítéseinek szempontjából.

Ellenőrizze a légzsák és a lengéscsillapító közötti tömítés tömítettségét, ellenőrizze a szelepblokk szerelvényein lévő gumi O-gyűrűket, valamint a légzsákot, valamint maguknak a légcsatornáknak az állapotát.

A szappanos és vizes oldat általában jól működik, ha szivárgást észlel. Keressen lyukakat vagy szakadásokat a légzsákokon, és legyen óvatos, nem minden szivárgást lehet könnyen észlelni. A légzsák kinyíló szélén is lehet szivárgás, ami a rendszer normál magasságában rejtve marad! Ha 100%-ig meg akarunk győződni arról, hogy légzsákból vagy léglengéscsillapítóból szivárog-e levegő, kivehetjük a kérdéses alkatrészt az autóból, felfújhatjuk több rúdra és márthatjuk vízbe. Ebben az esetben az esetleges szivárgást nem lehet elrejteni.

A légrugós kompresszor hibás működésének tünetei

A légrugós kompresszor hibás működésének számos tünete van:

-Megnövekedett időigényes az autó magasságának változtatása, folyamatos működés és legrosszabb esetben teljes kár.

-A kompresszor égésének számos egyértelmű jelzése van: a kompresszor címkéinek elszíneződése, a légcsatornák / csatlakozók megolvadása és / vagy az égés szagának jelenléte az egység szétszerelésekor.

- A kompresszor cseréjekor mindig cserélje ki a relét. Ez a kopás része, amely idővel ragacsossá válhat. Ha szivárgás van a rendszerben, a relé továbbra is bekapcsolja a kompresszort. Ez hosszú távon nem csak a kompresszornak, hanem a relének is káros.

- A légzsákkompresszor szervizelhetőségének karbantartása magában foglalja a szűrő időszakos ellenőrzését, amely megtisztítja a beáramló levegőt. Régi, eltömődött szűrővel vagy szűrőtömlővel a légzsákkompresszornak nincs hova beszívnia a sűrített levegőt. Egy idő után túlmelegedés és teljes károsodás következik be és a szűrőn. Ekkor a víz valószínűleg közvetlenül a légzsákkompresszor belsejébe kerül. A teljes kár következik.