Hasznos tippek és finomságok

Hasznos tippek és finomságok

Hasznos tippek és finomságok a légrugós alkatrészek megfelelő felszereléséhez

A légrugózás specialistáiként mi az Aeropicnál arra törekszünk, hogy minden beszerelő jól tájékozott és magabiztos legyen az autók légrugózásának javítása során. Ez a cikk értékes tippeket és trükköket ad a telepítés során felmerülő esetleges akadályokhoz.

Légzsákok
A légzsák beszerelésekor mindig ellenőrizze, hogy az alsó talp fel van-e szerelve/rögzítve. Ellenkező esetben eltörhet, vagy a légzsák elmozdulhat a helyéről.

Győződjön meg arról, hogy a beszívott levegő cső megfelelően van elhelyezve és irányítva. A nem megfelelő beszerelés további bonyodalmakat okozhat a légzsák és az alváz alkatrészei között.

 

Semmi esetre se feszítse meg a párna hosszát egy milliméterrel a beszerelés előtt vagy közben. Mindig fújja fel a légzsákot, amikor a jármű a földön van, de még mindig a lift tartja. Soha ne helyezze a járművet teljes súlyával felfújatlan légzsákra! A fentieket figyelmen kívül hagyva a jármű tömege egyenetlenül oszlik el. Emiatt a légzsák a felfúvódási folyamat során meggörbülhet.

 

 

 

 

A rajta lévő feszültség akkora lehet, hogy a gumipersely eltávolításához vezet a krimpelőgyűrűről.

 

 

Ne feledje, hogy a légzsák végső felfújása után a következő 20-30 perc rendkívül kockázatos számára. Ez alatt az idő alatt teljesen elfogadhatatlan az emelőt tovább emelni, hogy az újonnan felfújt légzsák ne bontakozzon ki / ne hosszabbodjon meg. Erre az időre van szükség ahhoz, hogy a megfelelő pozícióba kerüljön. Ezalatt az autónak egyáltalán nem szabad helyben lennie, és nyugalomban kell maradnia.

 

 

 

 

 

A légzsák cseréjekor mindig győződjön meg arról, hogy alaposan ellenőrizte a lengéscsillapítót. Vegye figyelembe, hogy egy sérült lengéscsillapító is felelős lehet a légzsák csillapításáért. Ha a lengéscsillapító csillapító ereje már nem elegendő, a légzsáknak több ütést és nagyobb mozgást kell elnyelnie, ami ismétlődő hőtúlterheléshez vezet, ami lerövidíti az élettartamát, és a gumialkatrészek megrepedéséhez, illetve az alsó vagy felső talp töréséhez vezethet.

 

 

 

Szerelvények

Ha a légcsatornát légzsákra vagy lengéscsillapítóra szereli fel, nem szükséges túlságosan meghúzni a szerelvényt. A gyártók azt javasolják, hogy a szerelvényt legfeljebb 2 Nm nyomatékkal húzzák meg. Ha egyre nagyobb nyomatékot használunk, ez megsértheti a csavarmenetet, aminek következtében levegő távozik a légzsákból. Még ha van is egy kis szivárgás, idővel túlterhelheti a kompresszort. Mindig ellenőrizze a beszerelés után szappanhab segítségével, hogy nincs-e légszivárgás és légbuborék.

A lengéscsillapítók elektromos kábelekkel történő felszerelése után ellenőrizze, hogy a csatlakozók megfelelően vannak-e elhelyezve. A nem megfelelő telepítés vagy a laza csatlakozók hibakódokat generálhatnak.

Óvatosan húzza meg a felső lengéscsillapító csavarokat a testhez. Általában a gyártók nem javasolják ehhez a pneumatikus szerszámok használatát. A csavarok túlzott meghúzása károsíthatja a menetüket, vagy akár el is törheti azokat.

 

Légzsák kompresszor

A légzsákkompresszor leégése vagy túlterhelése gyakran egy utólagos károsodás, ezért elengedhetetlen a légrugós rendszer légszivárgásainak ellenőrzése. Általában könnyen megállapítható, hogy a kompresszor égési sérülések/túlterhelés miatt sérült-e meg, mert égett szaga van, a kompresszor címkéi a hő hatására megsárgultak, és gyakran az összes nem fém alkatrész is részben megolvadt. Ha ez a helyzet, akkor ne csak cserélje ki egy új légzsákkompresszorra, hanem meg kell találnia a túlterhelés fő okát. Ellenkező esetben valószínűleg az új kompresszor is rövid időn belül megsérül.

 

A légzsák kompresszor cseréjekor mindig cserélje ki a relét és ellenőrizze vagy cserélje ki a légszűrőt. A kompresszort egy relé kapcsolja be és ki, amelyet az elektronikus vezérlőegység (ECU) vezérel. A relé leragadhat, ami a kompresszor folyamatos működéséhez vezet. Ez végül túlterheléshez és égéshez vezet. A friss levegő belép a légzsák kompresszorába, és áthalad egy légszűrőn. Ha a régi kompresszor megsérül a benne lévő víz és/vagy szennyeződés miatt, akkor valószínű, hogy a légszűrő elszennyeződött. Ha ebben az esetben csak egy új kompresszort cserélnek ki, az a meglévő vízzel, nedvességgel és törmelékkel is működik.

 

A kompresszor cseréje után mindig ellenőrizze a bemenetek állapotát és mindent kazántömlők. A szívótömlő gumiból készült, kiszáradhat és porózussá válhat, ami szivárgást és/vagy leválást okozhat a kompresszorról. Mindkét esetben víz, nedvesség és szennyeződés kerül a kompresszorba, ami később károsítja azt. Mindig ellenőrizze a gumitömlők integritását és áteresztőképességét, és cserélje ki új légszűrőkre. Ellenőrizze a gumitömlő és a kompresszor közötti csatlakozás megbízhatóságát is. Ügyeljen arra, hogy ellenőrizze a kompresszor vezetékeit, hogy nincsenek-e megszakadt vagy repedt vezetékek. A kompresszor működés közben rezeghet, ami a vezetékek kopásához vezet. Maguk a rezgések idővel növekednek, mind a kompresszor fokozatos kopása, mind a felfüggesztés gumibetéteinek megkeményedése miatt. Légzsákkompresszor cseréjekor célszerű új rugóbetéteket is cserélni